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Template to serve as a basis for the Planete-casio collaborative project.
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Sylvain PILLOT 9c38862507 corrected a little bug in path (forgot to take the last point of the track + edited a bit maps for aesthetic reasons :D 2023-08-21 14:05:22 +02:00
assets corrected a little bug in path (forgot to take the last point of the track + edited a bit maps for aesthetic reasons :D 2023-08-21 14:05:22 +02:00
assets-cg adjusted some images to get correct upscaling on CG versions 2023-08-20 11:02:00 +02:00
assets-fx some art/font improvements + auto scaling 2023-08-19 17:33:00 +02:00
captures added some screenshots 2023-07-13 22:23:59 +02:00
src corrected a little bug in path (forgot to take the last point of the track + edited a bit maps for aesthetic reasons :D 2023-08-21 14:05:22 +02:00
.gitignore merged MiBi88's work on map movement and rendering + FCalva's work on adding a target for fxCG50 2023-07-07 18:22:39 +02:00
CMakeLists.txt added representation of NPCs + finalized path importation for NPCs - data alignement issue to be solved 2023-08-19 14:18:41 +02:00
LICENSE.txt added a layer Walkable in Tiled level0.tmx, importation in fxconv + dedicated walkable array in Map struct 2023-07-09 20:27:22 +02:00
README.md added a verification on walkability of the target tile on next map 2023-08-14 21:15:38 +02:00
TODO.txt added items on all maps - one bug to be corrected with coodinates 2023-08-16 23:12:16 +02:00
clean Added importation of ExtraData from ObjectLayer in Tiled TMX files 2023-08-16 17:34:45 +02:00

README.md

Projet Collaboratif Planete Casio

Plus d'infos sur ce projet ici : Le projet Collaboratif de PC

Avencement du projet

A ce stade, on a déjà implémenté :

  • Screenshots, etc. par USB
  • Affichage de la map courante selon la position du joueur
  • Gestion des touches
  • Gestion des collisions
  • Multiple cartes avec importation automatique des fichiers world issus de Tiled
  • Carte Multilayer (Background, Foreground + accessibilité / Dommages) avec transparence du calque Foreground
  • Personnage
  • Dialogues (sauts de lignes et mots plus grands que l'écran pas supportés)
  • Fontes de caractères
  • Interaction
  • NPC
  • Changement de map durant le jeu

Crédits

Les tiles sont issues de Game Boy Top-down RPG Fantasy Tileset (FREE)
"Background Assets by Gumpy Function (gumpyfunction.itch.io)"
Tiles Background Assets by Gumpy Function

Converties en niveau de gris avec Gimp

Une version 1-bit (N&B) à été réalisée par Shadow15510 Et une version couleur CG (palette EGA64) à été réalisée par Fcalva