This is the repository of Planet Casio's collaborative programming project. The target is to develop a RPG. See more here : https://www.planet-casio.com/Fr/forums/topic17343-last-projet-collaboratif-avec-toute-la-commu.html
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attilavs2 3ddb6d60bc Ajout du design document au repo pour les nouveaux contributeurs 2023-12-05 20:37:47 +01:00
assets corrected one remaining typo in a dialog 2023-08-26 17:15:11 +02:00
assets-cg adjusted some images to get correct upscaling on CG versions 2023-08-20 11:02:00 +02:00
assets-fx some art/font improvements + auto scaling 2023-08-19 17:33:00 +02:00
captures added some screenshots 2023-07-13 22:23:59 +02:00
src finished solving all the last warmings (unused parameters) to make the situation clear 2023-10-01 10:42:04 +02:00
.gitignore adjusted .gitignore and README.md 2023-08-22 11:21:37 +02:00
CMakeLists.txt added NPCs movement along paths + adjusted interraction system to work with moving positions 2023-08-26 17:13:05 +02:00
LICENSE.txt added a layer Walkable in Tiled level0.tmx, importation in fxconv + dedicated walkable array in Map struct 2023-07-09 20:27:22 +02:00
README.md adjusted .gitignore and README.md 2023-08-22 11:21:37 +02:00
TODO.txt corrected some dialogs with special accentued characters and two question that were too long for fx version 2023-08-23 21:30:54 +02:00
clean separated dialogs into 1 file per map with link in tmx + created dialog sequence/kinkage system + adjusted all maps data accordingly 2023-08-22 10:39:37 +02:00
design-document.md Ajout du design document au repo pour les nouveaux contributeurs 2023-12-05 20:37:47 +01:00

README.md

Projet Collaboratif Planete Casio

Plus d'infos sur ce projet ici : Le projet Collaboratif de PC

Avencement du projet

A ce stade, on a déjà implémenté :

  • Screenshots, etc. par USB
  • Affichage de la map courante selon la position du joueur
  • Gestion des touches
  • Gestion des collisions
  • Multiple cartes avec importation automatique des fichiers world issus de Tiled
  • Carte Multilayer (Background, Foreground + accessibilité / Dommages) avec transparence du calque Foreground
  • Personnage
  • Dialogues avec fichiers externes json et séquenceage possible de ceux-ci via un arbre d'histoire (sauts de lignes et mots plus grands que l'écran pas supportés)
  • Fontes de caractères
  • Interaction
  • NPC
  • Changement de map durant le jeu
  • Système d'événements

Crédits

Les tiles sont issues de Game Boy Top-down RPG Fantasy Tileset (FREE)
"Background Assets by Gumpy Function (gumpyfunction.itch.io)"
Tiles Background Assets by Gumpy Function

Converties en niveau de gris avec Gimp

Une version 1-bit (N&B) à été réalisée par Shadow15510 Et une version couleur CG (palette EGA64) à été réalisée par Fcalva